Filme de vazut oricand

Da, nu doar pe timp de viscol, cand esti blocat in casa. Chiar daca avem ceva activitati de interior pregatite pentru astfel de perioade prevazute pentru anotimpul in care ne aflam (da, pe noi nu ne ia iarna prin surprindere, in fiecare an, ca pe autoritati :) ), am si momente de respiro, in care ZuZi doarme sau se joaca absorbita si pe mine nu ma mai baga in seama.

Da, momentele alea in care am si eu chef sa zac lesinata pe canapea si sa ma uit la ceva. La tv nu, ca n-avem. L-am desfiintat cand a facut ZuZi un an. Asa ca m-am pus pe vazut si revazut cateva filme care mi-au placut, dar pe care acum le vad cu alti ochi, since mothering 'n stuff. La unele am plans de m-am spart, m-am emotionat pana in strafundurile gripei mele. M-au facut sa ma analizez si sa ma reanalizez din pozitia de mama, m-au imbarbatat sa ma agit mai mult pentru puiul meu. Si mi-au mai deschis ochii si inima in a-i intelege si accepta pe cei din jur.

I am Sam  

Sam Dawson (Sean Penn) este un adult autist care face un copil cu o femeie de pe strazi. Copilul (Dakota Fanning) ii ramane lui. O fetita careia ii pune numele Lucy Diamond, dupa cantecul trupei The Beatles (awww!!), si pe care o iubeste si o ingrijeste cum poate el mai bine pana la varsta de 7 ani. Nivelul inteligentei lui Sam este al unui copil in varsta de 7 ani, iar Lucy este acum in situatia in care il depaseste vizibil pe acesta. Autoritatile se autosesizeaza, i-o iau pe Lucy si de aici incepe un proces care pe mine m-a 'mancat de vie' pana la sfasitul filmului. Mda, te face sa reflectezi un pic la conditia umana. Felul lui Sam de a se comporta, naivitatea lui si iubirea sincera, capacitatea lui Lucy de a-l intelege si ajuta, felul in care reuseste sa o invete pe avocata (Michelle Pfeiffer) cu inima inghetata, valorile familiei si simplitatea sentimentelor.
Sean Penn joaca incredibil ;). Imi cam vine sa-l pup pentru rolul asta.




trailer

Se poate vedea online aici


The great debaters

V-am spus cumva ca il iubesc pe Denzel Washington? Well, imi cam vine sa deschid geamul si sa urlu asta, dar ma impiedica cele minus 10 grade de afara si o gripa afurisita care nu stie ca musafirii vin, dar mai si pleaca.
Soooo, back la oile noastre, alea pe care le conduce preaminunatul meu Denzel, care nu m-a dezamagit in nici un film. Absolut nici unul.

'The time for justice is always right now' zice o eleva a lui Denzel, si cata dreptate are. Convingerile profesorului Tolson (Denzel), anume ca puterea cunoasterii reprezinta cel mai mare avantaj, a indreptat echipa de dezbateri a Colegiului Wiley catre victorie, intr-o perioada in care nu lucrurile nu erau prea roz, de fapt erau cam toate negre si impotriva lor.

Nu mai spun mai multe, e prea bestial acest film ca sa ii stric savoarea.

Un trailer subtitrat aici


trailer



Se poate vedea online aici



Freedom Writers

Iaca si un film pe care ar trebui sa il vada si micii gangsterasi de RO, si nu doar parintii lor. Hilary Swank asta isi da in petec rau de tot. Adica transforma copiii astia, asa cum m-a transformat pe mine Eliade prin clasa a saptea. Pai sa vedem ce le face: in primul rand le acorda atentie(da, aia pe care nu o primesc in alta parte), in al doilea rand ii respecta, asa, ca de la om la om, iar in al treilea rand nu ii judeca. OMG, toata treaba asta venind din partea unei suplinitoare. Pai cam asta-i spilul cu toti copiii, nu doar cu cei defavorizati si proveniti din medii ostile. Toti vor atentie, respect, iubire, si sa nu fie judecati pentru propriile greseli, alea pe care le facem de fapt cu totii. Maaaan, this is loud!

Nu m-a impresionat foarte tare faptul ca face eforturi financiare si ca se implica asa serios in educarea acestor copii, cat mai degraba perseverenta personajului si increderea in calitatile umane ale copiilor, acelea cu care ne nastem toti. Si faptul ca si-a asumat tot acest drum plin de obstacole in a le acorda o sansa la educatie.


trailer



Se poate vedea online aici


Ce au in comun aceste filme? Iubirea, credinta, motivatia. 
Lectii pe care imi place sa le invat zi de zi.

Lista filmelor inspirationale/motivationale e lunga. O vom completa impreuna pe parcursul acestui an. 
Because it's time!

PS Daca ai ceva idei noi de filme inspirationale/motivationale te rog lasa un comentariu mai jos. Abia astept sa fiu inspirata si motivata ;)


No comments:

Drepturi rezervate MamaProject.Blog creat low budget cu mesaje high level. Powered by Blogger.