Pe scurt despre Identitatea de Brand

Ce este un brand?

Suma unor elemente care impreuna povestesc clientului tau cine esti si de  faci ceea ce faci.
Un brand nu inseamna doar un logo sau un dicton mainstream. Dincolo de partea vizuala stau frumos, cel putin in ideal si teorie, Misiunea, Viziunea, Trairile, Asteptarile, Planurile, Amintirile, Experientele, Povestile si Valorile de business a celui ce da nastere brandului.



In mare si pe scurt, este despre look si FEEL mai ales. Despre cum faci omul sa simta, nu doar cum te prezinti.

Lumea nu cumpara produse sau servicii. Lumea cumpara povesti, relatii si magie. - Seth Godin

De ce este branding-ul important?

Pentru ca serveste mai multor scopuri esentiale de business.


  1. Te ajuta sa fii in recomandarile si referintele oamenilor, mai usor si astfel sa ajungi la noi clienti. Imaginea vizuala contribuie susbtatial la asta, omul proceseaza mult mai rapid imaginile decat textul. Un logo total neinspirat sau un website ce functioneaza greu si nu este placut de 'cutreierat', iti minimizeaza sansele sa fii in recomandari.
  2. Te scate din anonimatul inevitabil din online-ul de azi, unde este extrem de usor sa creezi un business dar tot mai greu sa ajungi la gasca ta ideala de clienti. O identitate de brand puternica te face inconfundabil/a.
  3. Si nu in ultimul rand, calitatea atrage increderea clientului. Oamenii cumpara cu precadere de la branduri ce au un look profesional, impecabil si cu a carei poveste se regasesc, fie ca scop, fie ca solutii, fie ca dorinte, idealuri. Tu ai cumpara o pereche de pantofi scumpi de pe un website al carui logo arata ca si cand ar fi creat de un toddler in Paint? :) 


Ce este identitatea de brand?

Sa-i spun asa, ambasadorul povestii tale...Insa, cu doar un logo + paleta de culori nu esti gata cu brandul, dar esti aproape gata cu identitatea de brand :) Branding nu inseamna doar stabilirea unei voci vizuale care sa te reprezinte in orice spatiu. Se confunda adesea aceste doua notiuni.

Scopul clar al identitatii brandului este sa seteze consistenta, cohesivitatea si instrunctiunile clare de urmat in strategia de marketing. Cu cat identitatea este una clara si direct proportionala cu valorile tale cu atat sansele de ROI si de succes in strategii cresc, dar pana la astea, iti cresti exponential reusita de a te intalni cu gasca visata de pe piata de consumatori.

E simplu: care dintre cele doua colaje iti inspira incredere si profesionalism? 


O lista de bifat cu must-haves pentru o identitate de brand complexa/completa ar fi:

  • logo principal
  • variatii de logo (in forma/culoare/layout)
  • fonturi in combinatia ideala
  • paleta de culori (5-6 culori complementare)
  • imagini
  • texturi
  • elemente grafice
  • template-uri pentru platformele sociale
  • aditionale pentru print

Este identitatea de brand ceva nou pentru tine sau te straduiesti fara rezultate grozave sa creezi una?
Hai sa vorbim despre asta. Viziteaza pagina mea de Facebook  si da-mi un mesaj.
Hai sa vorbim deschis, cu drag, despre cum putem sa creem un #brandID pentru tine, pentru ca impreuna sa impiedicam confuzia sa devina imaginea ta. 
No one is you and that is your power!

Vizioneaza clipul de mai jos sa vezi o mostra de identitate de brand. 





No comments:

Drepturi rezervate MamaProject.Blog creat low budget cu mesaje high level. Powered by Blogger.