O camara intr-un congelator

Pentru ca n-am nici o legatura cu confectionatul de conserve, zacusti, muraturi & co, eu indes tot ce am la congelator.
Anul asta am cam lungit-o si am cam pierdut din bunaciunile de sezon de pe piata, dar pentru ca un virus bagacios m-a tintuit impreuna cu ZuZi in casa, am trecut la fapte.

La intoarcerea acasa de la pediatra, spiritul conservelor si al rezervelor de congelator mi-a dat un impuls in coaste si mi-a indreptat pasii catre piata. Cum aveam salvata in telefon lista facuta (cred ca numai eu pot prevedea astfel de cazuri de urgenta), am zis what the hell, o toamna avem si pe aia sa n-o congelam?


Lista mea arata intr-un fel dar cum nu se pupa socoteala de acasa cu aia din piata, intr-un final au ajuns in conge cam asa:


  • 4kg dovlecei
  • 6kg ardei capia
  • 4 kg fasole galbena
  • 3 kg fasole verde
  • 3kg catina 
  • 2kg merisoare
  • 2kg macese
  • o ditamai plasa de patrunjel, marar, leustean
  • 3 plase cat China de spanac
  • 4 kg vinete
  • 3 bucati conopida potrivite ca marime   
Si acasa a inceput toata distractia: dupa o jumatate de zi de curatat si tocat dovlecei, ardei, conopida, zic sa fac o pauza si sa pun un episod din Suits ca sa curat de pe ramurele bobitele de catina. Precizez ca am facut aceasta operatiune pentru prima data in this life. Nu stiu daca as li se intampla tuturor cu catina, sau daca asa procedeaza si altii, dar eu, timp de 3 kg de catina, mi-am afectat iremediabil hainele de pe mine, peretele din stanga mea si o manichiura migaloasa. A fost cumplit, mi se parea ca nu se mai termina aceasta operatiune, am injurat vitamina C pana la origini, chiar ma gandeam 'cine naibii are nevoie de ea?' si am incheiat cu 'jur ca te bag la congelator si te uit acolo'. In timpul asta se odihneau vinetele coapte. Si trec de la catina la vinete. Not so fun in the sun, dar macar mi-am exteriorizat niste frustrari pline de vitamina C atunci cand am tocat vinetele, caci le-am tocat cu ciocanul de snitele :D

Seara am picat rapusa, de parca as fi venit pe jos dintr-o croaziera in Siberia.

Next thing in the morning ma apuc de verdeata ce a stat toata noaptea intr-o vaza cu apa si mai multe borcane. Erau ele aliniate asa frumos in bucatarie, parca eram o doamna invatatoare la serbarea de sfarsit de an. Incep cu ce e mai usor, cu patrunjelul. Mda, in fine, e relativa partea cu usor. Picatura chinezeasca a fost spanacul. Da! Toate cele 3 plase cat China, ca asa-i cand esti lacom. La momentul achizitiei, m-am gandit doar ca 'dintr-o plasa ramane putin, o mana de verdeata in farfurie, ce o sa fac toata iarna, o sa cumpar congelat, finely chopped alaturi de cateva E-uri mititele?' Dar nu m-am gandit nici macar o secunda ca va trebui sa curat si sa spal fiecare frunzulica in parte, aplecata deasupra chiuvetei, si ca o sa dureze o vesnicie. In contextul actual al spanacului eram in stare in orice secunda sa il dau naibii de spanac pe inca 3 kg de catina si sa mai spoiesc inca un perete, macar as fi stat jos. 

Intr-un final glorios, in a treia zi de lupta pe frontul legumelor, am rezolvat si cele 4 kg de fasole galbena si  3kg de fasole verde  cat ai zice ultimele 2 episoade din Parenthood, iuhuuu!

Toate acestea le-am inghesuit in congelator alaturi de achizitii mai vechi, cum ar fi cateva pungi cu zmeura, cateva pungi cu suc de rosii gustoase de la buni din gradina, telina romaneasca, ceapa verde tocata marunt, radacina de patrunjel si pastarnac, plus ceva dovleac razuit.

Hasta la vista baby!

1 comment:

Drepturi rezervate MamaProject.Blog creat low budget cu mesaje high level. Powered by Blogger.