Lumea intr-o farfurie #Andorra

Oh Andorra, sau mai bine zis Principatul Andorrei.
Acest mic colt turistic din sud-vestul Europei, estul Pirineilor, la frontiera dintre Spania si Franta, a sasea cea mai mica tara din continent.

Paradis turistic, dar si fiscal, unde se vorbeste ca limba oficiala catalana, dar si spaniola, portugheza si franceza. 

Cu toate ca este o tara fara iesire la mare si aici se mananca pastrav la greu. Nu-i nimic, si noua ne place. Dea aceea nici nu ne-a fost greu sa adoptam meniul andorrian din punctul asta de vedere. In schimb turta aia a lor prezentata de Sasha Martin in proiectul sau Global Table Adventure pe mine m-a scos din minti. Adica NO WAY! Imi e rau doar gandindu-ma la ea. 

Soooo, meniul nostru andorrian s-a rezumat doar la 





Ok, pastravul pe gratar a fost ceva easyyyy. L-am mancat cu crema de ustoroi. Da, da, fara cap, ca andorrienii.


Salata calda de spanac cu ciuperci am trecut-o in meniu impreuna cu niste fantezii about the taste. Nerealizabile inca pentru ca nu am gasit spanac proaspat. Dar e pe TO DO LIST pana cand voi da de el. Reteta sa se poate gasi aici

Now, about the cream roll. De fapt asta mi-a dat batai de cap. Doar pentru ca eram not on the cooking mood. Dar am refacut-o si a iesit minunat.
Soooo, ce am facut prima data si a iesit asaaaa, un fel de n-ar mai fi:

Am copt-o intr-un vas de yena de friptura, care s-a dovedit a fi prea mic, iar foaia de rulada a iesit prea groasa. Apoi, chiar daca stiam ca trebuie rulata still warm, n-am facut-o, eram prea preocupata cu crema. Si asa ca a iesit de fapt o prajitura in patratele, cu crema in mijloc. Pentru ca s-a racit, era prea groasa, deci nu s-a putut rula foaia.

Second strike: am copt foaia in tava aia mare a cuptorului. Foaia a iesit de grosimea potrivita. Cat s-a copt minunea am pregatit crema. Cand am scos-o din cuptor am lasat-o 5 minute sa se racoreasca putin si apoi am rulat-o. Am mai lasat-o 5 minute si am inceput sa intind intai un strat de gem (by the way, mie nu mi-a ajuns gemul de caise decat pentru pus in crema, iar partea care trebuia pentru intins, am inlocuit-o cu gem de prune, dulce acrisor), apoi stratul de crema, and roll again. Mmmmm, delicios, as my ZuZi said!


Nu am respectat chiar cantitatile exacte din reteta si am adaptat cam asa:

Foaia:

4 oua, separate
150g zahar
150g faina
1 praf de sare
o lingura de unt
1 lta extract de migdale

Crema:

200 ml frisca lichida
o cana de gem de caise
o lingura de zahar pudra
o lingura de cacao
o mana de fulgi migdale

Am batut galbenusurile cu zaharul. Separat albusurile. Galbenusurile si zaharul le-am amestecat cu restul. Le-am batut bine si apoi am incorporat spuma de albusuri. In tava mare, am turnat compozitia pe hartie de copt, am dat-o la cuptor pentru 25 minute aprox.
Crema: am amestecat frisca lichida cu zaharul pudra si le-am mixat panaaaaaaa s-a intarit. Apoi am adaugat cam jumatate din cantitatea de gem. 

Cand se scoate foaia din cuptor, se lasa la racorit . Dar cat inca este calda se ruleaza, apo se umple foaia intai cu un strat de gem , apoi cu crema de frisca, se ruleaza inapoi. Se pudreaza cu cacao, zahar pudra si se orneaza cu fulgi migdale (eu treaba asta nu am mai facut-o, eram asaltata de maini lipicioase si pofticioase)

Alte retete din Andorra si o serie de clipuri gasiti pe site-ul care m-a inspirat in acest provocare delicioasa. 



No comments:

Drepturi rezervate MamaProject.Blog creat low budget cu mesaje high level. Powered by Blogger.